Kjøpsbetingelser for Storegra Gård

Kjøpsbetingelser for Storegra Gård
 
Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven, og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på http://www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
 
1. Generelt
Disse betingelsene gjelder for salg av produkter og tjenester fra Storegra Gård til forbrukere. Kjøpsbetingelsene sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
 
2. Partene
Selger er Storegra Gård, Tjore 64, 4887 Grimstad, e-post: bestilling@storegra.no, telefon +47 958 41 001, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
 
3. Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som avgifter, gebyrer og leveringskostnader.
 
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. Selger forbeholder retten til å avvise en bestilling avhengig av tilgjengelighet eller andre vesentlige omstendigheter.
 
5. Betaling
Selgeren tilbyr sikker betaling gjennom kredittkort, debetkort eller Vipps. Full betaling er påkrevd før varene hentes på Storegra Gård.
 
6. Levering og Henting
Varene sendes ikke per post eller fraktselskap. Alle bestillinger må hentes direkte på Storegra Gård, Tjore 64, 4887 Grimstad. Tidspunkt for henting avtales under bestilling. Hvis kjøperen er forhindret å hente på avtalt tidspunkt så er det mulig å avtale på nytt med å sende e-post til: bestilling@storegra.no eller telefon +47 476 60 097. Selgeren skal sørge for at kjøperens varer er klare til avtalt tidspunkt.
 
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han/hun, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.
 
8. Angrerett
Kjøperen har 14 dagers angrerett fra varene er mottatt, i henhold til angrerettloven. Det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven for tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt. Dette gjelder for eksempel enkelte mat- og drikkevarer (eksempelvis frukt og grønt, ferskvarer, bestillingsvarer, samt kjøl- og frysevarer), hvor den generelle angrefristen ikke gjelder. Opplever du feil eller mangler er det derfor viktig at du tar kontakt med oss, med en gang. Returkostnader bæres av kjøper.
 
9. Mangel ved varen – kjøperensrettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hvordan du skal gå frem. Vår garanti omfatter kun originale feil og ikke feil oppstått som følge av normal slitasje/produkt holdbarhet.
 
9. Endringer i betingelsene
Vi forbeholder oss retten til å endre kjøpsbetingelsene når det er nødvendig på grunn av endringer i lovgivningen eller våre forretningsbehov.
 
10. Tvisteløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Parter skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Hvis dette ikke er mulig, kan kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Tvister faller under norsk lov og eksklusiv jurisdiksjon av norske domstoler.